Gör undersökningar och utveckla internetföretaget
Undersökningar är ett mycket bra redskap, vare sig du driver en blogg eller har ett internetföretag. Genom att skapa smarta undersökningar kan du på ett smidigt sätt ta reda på vad både kunder, läsare och din personal tycker på riktigt. Det är ett effektivt verktyg för att utveckla företaget.
Undersökningar
Att återkommande göra kvalitativa undersökningar kan verkligen hjälpa dig som bloggare och internetföretagare. Även dig som har ett fysiskt företag. Genom att skapa undersökningar kan dina läsare, kunder eller medarbetare i lugn och ro svara på frågor. Du kan med fördel också skapa anonyma undersökningar, särskilt om undersökningen riktar sig till medarbetare. Då kommer de att svara mer ärligt än när du frågar dem öga mot öga. Gå in på Ungappad och skapa enkelt en effektiv medarbetarundersökning för att öka både trivseln på arbetsplatsen, men också lönsamheten på bloggen och företaget.
Skapa smarta undersökningar
När du ska skapa undersökningar är det klokt om du tänker igenom vad du vill få svar på. Att skapa allmänna undersökningar för att bara ta reda på vad dina kunder eller din personal tycker kommer inte ge lika mycket som när du har en tanke med din undersökning. Vill du ta reda på om personalen trivs? Om det är något som saknas eller hur man kan förbättra produkter eller tjänster? Du måste ställa specifika frågor för att få specifika svar. Då vet också personerna som du frågar vilket särskilt område det handlar om. Vi överöses av olika slags undersökningar idag. Därför kan det vara klokt att inte skicka ut för många undersökningar, vare sig till läsare, kunder eller medarbetare. Kvalitet är alltid bättre än kvantitet när det kommer till både nyhetsbrev och undersökningar. Ja, all kommunikation.
Utveckla företaget
Om du har en inkomstbringande blogg, webbshop eller annat företag som drivs på nätet har du stor nytta av att göra undersökningar för att kunna utveckla ditt företag. Så att du kan tjäna mer pengar. Om du driver en sajt, som en blogg och en webbshop, kan det vara smart att fråga läsarna och kunderna vad de är intresserade utav. Att få ge sin åsikt är något som många uppskattar. Det är dock viktigt att du också lyssnar på vad folk säger. Du kan fråga om det är någonting som de saknar. Som bloggare kan du efterfråga ämnen som de vill att du ska fördjupa dig i. För en lyckad undersökning är det viktigt att det är lätt att svara. Du måste ha nog med svarsalternativ så att personen känner sig nöjd med sitt svar. Samtidigt får det inte vara så många svarsalternativ att det blir jobbigt att svara. Vissa frågor är förvisso bara ett ja eller nej, men de flesta frågor har någon slags gråskala. Du kan inte fråga om de är nöjda med din webbshop, utan måste fördjupa dig i olika frågeställningar. Låt dem både berätta vad de är nöjda och missnöjda med.